Mange venter spent på fortsettelsen av trilogien som er StarCraft II. Den kommende episoden er kalt «Heart of the Swarm» og tar i denne omgang fokus på Carrigan, dronningen av «the Zerg». Hun er hevnlysten på Mensk som i StarCraft etterlot henne for å dø i hendene (eller snarere klørne) på the Zerg. Plottet går nok dypere enn som så, men dette er alt traileren implisserer.
Mens vi venter har Blizzard gitt ut betanøkler til flerspillerdelen av den neste episoden. De fleste som er godt kjent med StarCraft 2: Wings of Liberty vil nok ikke føle at de starter på scratch da mye er fremdeles det samme. Den hovedsaklige endringen er nye enheter til hver rase. Vi går igjennom dem her:
The Terran
Battle Helion
De som har spilt Terrans mye i StarCraft II, vil nok huske enheten «Helion». Vel, denne har fått en oppgradering og kan nå utvikles videre til en «Battle Helion». Denne enheten er en såkalt «AoE flame unit», noe som betyr at den i stedet for å skade en enkelt enhet, gir skade til alle enheter som befinner seg der den skyter. Den skal også være mer resistant mot skade den tar i nærkamp og kan dermed være et ypperlig våpen mot angrep av typen «zerg rush» for eksempel. (Mange, mange små enheter som ikke koster mye og ikke gjør mye alene, men som kan gjøre stor skade når de er mange nok).
Warhound
En ny enhet spesialbygget for å angripe mekaniske enheter. Den sender ut misiler som gjør god skade på fiendtlige mekaniske enheter, men som kanskje ikke vil være veldig effektive mot vanlige fotsoldater for eksempel.
Widow Mines
Disse små jævlene kan minne om «Vulture mines» som enkelte vil huske. Disse gjemmer seg for fienden til det er for sent og de spretter opp og klamrer seg til et offer. Da starter en timer og når den timeren går tom, er det farvel til fienden. Fiender som står i nærheten vil også ta skade av dette.
The Protoss
Mothership Core
Enhver utenomjordisk rase med respekt for seg selv må ha et moderskip! Dette skipet er noe hver spiller (som har valgt Protoss som sin rase vel å merke) kan benytte seg av, men de kan kun bygge ett moderskip. Skipet er i utgangspunktet en «kjerne», som har bestemte egenskaper, men kan ekspanderes over Nexus-bygget og servere hæren din med kjekke støttefunksjoner. Den kan skyte mot fiender som en forsvarsbygning og den kan trekke tilbake grupper av enheter sett at du angrer på å sende dem til frontlinjen, eller kanskje du har umiddelbart behov for reservetropper.
Oracle
Oracle er et skip som har stort sett mest støttefunksjoner. Den kan ikke utrette mye skade selv, men kan allikevel snu tidene i en kamp. Den kan for eksempel sabotere fiendens økonomi ved å opprette barriærer rundt fiendens mineralfelter slik at arbeiderne ikke lenger kan samle inn mineraler. De kan også opprette et usynlighetsfelt som også påvirker bygninger slik at både enheter og bygninger blir usynlige for motspilleren. Enhetene kan fremdeles angripe som før og kan dermed virkelig skape en ødeleggende vending på slagmarken når ikke fienden kan komme til motangrep.
Tempest
The Protoss har fått et nytt, badass fly som kan angripe både luft- og bakke-enheter. Ikke bare det, men den kan gjøre det over lang distanse så det kan være vanskelig å slå tilbake uten direkte kommandoer fra fiendens leder. Noe som kan ta tid, og i et spill som StarCraft teller hvert sekund.
The Zerg
Swarm Host
En Swarm Host er en nykommer som kontinuerlig popper ut to “Locusts” som lever på lånt tid, bokstavelig talt. De dør etter en viss tid, men da kommer også to nye sprettende ut. Locusts er ikke suverent sterke, men siden det er potensielt uendelig av dem uten at det koster deg noe er de geniale som kanonmat. Som oftest koster angrep soldater. Noen er nødt til å dø. Hvorfor ikke prøve å la noen av de falne være gratis småbiller som kommer til å dø om noen sekunder uansett?
Viper
Zergs nye flygeenhet. En viper gjør ikke skade direkte selv, men har noen riktig så kjekke støttefunksjoner. Den kan for eksempel bruke sin makabert lange tunge til å fiske inn fiendens enheter fra frontlinjen og dra dem tilbake til der de står. Dette høres kanskje rart ut, men tenk på om du for eksempel kunne dra fiendens langdistanse-forsvar til din frontlinje og plukke de fra hverandre en etter en i stedet for å gjøre et stort frontalangrep på et solid forsvar? Som om dette ikke var nok kan den også kalle opp skyer av jævelskap som gjør at fienden ikke kan se. De blir tvunget til nærkamp, og det er sjeldent en bra ting når man skal sloss mot the Zerg.
Ultralisk
Alles kjære Ultralisk har fått en oppgradering. Den er like stor, grusom og fryktinngytende som før, men dens ulempe har lenge vært at den er litt stor og treg. Den har nå fått en oppgradering som gjør at den kan grave seg ned under bakken og sende seg selv som et underjordisk prosjektil mot fienden. Dette gjør at Ultralisken kan komme inn i sin komfortzone raskere og uten å ta alt for mye skade i prosessen.
Dette er nykommerne vi har fått se og som er annonsert. Blizzard annonserer at de mener dette skal være med på å jevne ut ugjenvnhetene mellom de tre rasene som de har funnet ut av iløpet av tiden med Wings of Liberty. Betaen er en del av denne prosessen for å se om det faktisk stemmer, så vi kan bare håpe.
Ellers kan du også ta en titt på den offisielle videoen som introduserer og demonstrerer alle de nye enhetene, samt deres egenskaper.
User rating: 0
Score rating: 0
Average rating: 0
Score:
Lansering:
Utvikler:
Utgiver: